onsdag 2. september 2009

Nå reiser vi...

Da sette vi oss snart på flyet. Nervene begynner å komme. Alt for mye baggasje, men det er heldigvis ikkje bare vårt!

Takk til alle som er med og støtter turen vår. Vi setter veldig stor pris på all støtte vi har fått med til barnehjemmet, både av klær, leker og penger! Noen av pengene har allerede blitt til velsignelse. Vi fikk høre at de ikke hadde hatt råd til å lønne arbeiderne på barnehjemmet siden juni. Da vi sa vi hadde fått inn penger til dem, ble de overlykkelige. Så nå har dere vært med å lønnet noen arbeidere ved barnehjemmet i Kenya. Det er ikke mye de får i måneden, med de trenger de få shillingene de får veldig sårt! Da jeg var ute på barnehjemmet sist, spurte jeg en av dem som arbeider der hvordan de klarte å jobbe en plass hvor de ikke visste at de fikk lønn hver måned?! Da svarte hun; "Om jeg ikke hadde arbeidet her, så hadde jeg ikke fått penger i det hele tatt, så det er bedre å få penger de gangene vi får det, en ikke tjene noe i det hele tatt!"

Vi har det godt i norge!

Nå reiser vi først til Tanzania, skal besøke familien Indrebø der før vi reiser til nairobi i oktober!

Velkommen til å være med oss på tur gjennom denne siden:)

Synnøve H

4 kommentarer:

  1. God tur begge to! Håpe dåke får ein fantastiske tur, med mange gode opplevelsar!
    Glede meg te å hørra meir korleis de har de når de e kommen ned :)

    SvarSlett
  2. God tur!! Håpa dåke får det bra og at alt går fint..

    SvarSlett
  3. De er fantastiske de, Synnöve og Synnöve! Eg får frysningar og gåsehus på heile kroppen her eg sit - rörande! Eg kjenner eg er litt misunneleg på dokke som får oppleve dette!

    Og så er eg litt misunneleg for at de får reise til Kenya/Tanzania.. Veit ikkje om eg nokon gong får kome tilbake. Med mann og barn og nykjöpt hus kan det bli dyrt, men eg håpar det blir likevel om eit par år.. :)

    Eg önsker all lukke på ferda og Guds signing!

    Klem frå Kaisa Ruth

    PS: Gje alle dei nydelege foreldrelause borna ein ekstra godklem frå meg! ;)

    SvarSlett
  4. Kjempe god tur. Det var vledig trivelig å få møta dåkke i går. Kos dåkke masse

    SvarSlett