mandag 5. oktober 2009

Da var vi endelig igang på barnehjemmet, hope house babies home! Det var veldig kjekt å begynne, men vi gleder oss veldig til å komme litt mer inn i rutiner, og til bli litt bedre kjent med barna og de som jobber der.

Vi ble tatt godt i mot når vi kom. Etter en kort prat med en av de ansvarlige, der vi ble enige om hvor lange dager vi skulle jobbe, og hvor mange dager, så var det rett i gang med arbeid. Synnøve S var med de aller minste barna i dag, mens eg, Synnøve H, var med de eldste! Det er litt anderledes arbeidsmoral blant enkelte her i landet, så eg må si eg blei litt frusrtrert over ho som hadde ansvar for de eldste. Ho satt bare på en stol, og ropte på barna, i steden for å være sammen med dem. De som kjenner meg fra barnehagen, vet at det er eg veldig i mot!:) Eg tok med noen av barna for å leke i sandkassen, da kom ho fykende mot meg og sa at de kunne ikke være i sanden! Merkelig tenkte eg, og spurte om det var en grunn til at de ikke fikk leke i sandkassen, den er jo tross alt til leking! Jo, det var det at de kasta sand på hverandre, og da ble de så skitne. Det medførte mer arbeid for henne når ho skulle bade dem senere på dagen! Eg sa til henne at da må vi lære dem å leke i sanden, også satte eg dem oppi! Tro det eller ei, ho satte seg ved siden av meg og godtok det! Latskap lenge leve...

Men alt i alt, dagen var veldig bra. Vi tok et par av ungene på trilletur, hjalp med mating, bleieskift, og det som ellers hører med til en dag med barn...

Vi gleder oss til fortsettelsen!

2 kommentarer:

  1. Godt du ikkje sitt og rope på ein stol!
    Eg og du er enige der, og så flott for deg å vite at du kan være eit godt eksempel for din medarbeidar og med det skape bedre leik for barna. Lykke til videre. Jorunn F.

    SvarSlett
  2. stå på synnøve, vis dem koss de bruker en sandkasse...(;
    snart komme eg ner te dåkke, ca 1,5 mnd igjen bare.... juhuuu(: klem fra briten!

    SvarSlett